Google

Sunday, February 25, 2007

الريس فى باب الخلق


صباح الخير ..
انهارده الحد 25 فبراير 2007
الساعة 7:15 صباحا
انا طبعا ظابط المنبه اللى مبصحاش عليه .. كا العادة .. ونايم ومدفى وميت فل واربعتاشر ... عارفين طبعا ان اكيد اكيد انهاردة الريس جاى ..عشان الكلاب سبقته امبارح .. بعد ما قال انوا جاى بقالوا فترة وكل شوية يأجل.. والحلاق يقول اصل فى خطة لأغتيال الريس فى باب الخلق ! .. طبعا انا صاحى انهارده مش على صوت المنبه .. انا صاحى على صوت المدرعات اللى فى الشارع .. وصوت العساكر .. وصوت الظباط وهما بيكلموا بعضهم فى الهوكى توكى ..ما علينا .. احنا راكنين العربية تحت البيت .. طبعا لقيتهم بيبصلها ..وانا باصصلها .. قالولى انزل شيلها عشان هتتشال .. نزلت طبعا جرى اشيل العربيه ...عشان دول بقر.. انا طبعا مش شايف حاجة .. وعمال اتفرج على كمية الاسلحة وكمية العساكر .. وكمية الظباط وعلى كمية الرتب .. قولت يا رب ما يقفلوا الشارع اللى بيعدى منه الاوتوبيس بتاعى .. ونعرف نروح الكلية ونرجع بسلام .. المهم شيلت العربية .. وكل شويه اروح ابص عليها .. الاقى العساكر تزيد والناس بتشيل العربيات ولقيت بقى ظابط شكله من الحاجات الكبيره يعنى .. طويل وتخين ولابس بالطوا زى بتاع الماتركس .. وعمال يبص على العماره .. ومش عارف يطلع واحد هنا يبص .. ويجرى واحد هناك يشوف ايه النظام .. وعمال يتكلم مع ده وده والاقى بيبص على العمارة ويقول :المشكلة بقى فى الناس اللى ساكنين هنا .. قولت اه تصدق فعلا ولاد الكلب اللى ساكنين هنا دول انا لو منك اضربهم بالنار واريح نفسى .. عشان مش عايزين إزعاج والله ..

المشكلة ان انا صدرى قافش . ومعيش البخاخه عشان خلصت .. ومش عارف اشرب سجاير .. وصوت العربيات والسرينه اللى تحت هيفجروا دماغى الريس بقى جاى يتفرج على ايه .. المكتبة (دار الكتب ) والمتحف (متحف الفن الاسلامى ) بقالهم حوالى كده 8 سنين بيرمموا شوف 8 سنين ويادوبك المكتبة لسه مخلصينها من فترة والمتحف لسه مخلصهوش .. لك ان تتخيلوا كمية السرقة اللى حصلت فى الترميم ده ..

جاى هو بقى يتفرج على ايه ؟؟ مش فاهم انا الصراحه .. يعنى موقف حال الناس .. والمحلات .. وقافل الشارع وعامل قلق على تلت ساعة يجيى يخدلوا نظرة سريعة على السرقة اللى حصلت فى الترميم .. وانهم خلاص بطلوا سرقة وخلصت البقرة الى بيحلبوا منها ويجيى يشوف اخر الانجازات والطبيخ اللى تحت ولايته !!



ريحوا بقى يا رب من المشاوير دى !!1




No comments: